سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش ایران

نحوه طراحی نقشه فرش

نحوه طراحی نقشه فرش - بخش سوم

انواع روش های طراحی با کامپیوتر (رایانه) :

کار با نقش ساز:

نرم افزار نقش ساز یکی  از نرم افزارهای تخصصی برای طراحی انواع قالی،گلیم و گبه برای ایجاد انواع طرح ها چندضلعی و دایره ای است.

نرم افزار نقش ساز دارای رجشمار فارسی ، ترکی و خفت اصفهان ، کلکسیونی غنی وقابل ارتقا از گل ، لچک ، ترنج ، حاشیه و همچنین ابزار طراحی کامل مانند برش ، کپی ، چسباندن وپاک کردن موتیف ها و اشکال ، دوران ، تقارن ، تغییر رنگ ، ترسیم و … میباشد.

از قابلیت های این نرم افزار میتوان به  نقطه چین کردن اشکال وموتیف ها درهنگام ترسیم بطور خودکار، تبدیل خودکار طرح 4/1  یا 2/1  به طرح 4/4 ، نمایش اطلاعات آماری مربوط به کلیه رنگ های طرح و .... اشاره کرد.

مشاهده دکوراسیون فرش

نرم افزار طوبی:

این نرم افزار نیز همانند یکی از تخصصی ترین نرم افزارهای طراحی فرش است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان به زبان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

نرم افزار طراحی فرش طوبی با ابزار تخصصی و قدرتمند می تواند هرآنچه یک تولید کننده فرش نیاز دارد را به صورت ساده و حرفه ای در اختیار او قرار دهد و رابط کاربری ساده نرم افزار امکان دسترسی به این ابزار را برای همگان راحت میکند. این نرم افزار، طراحی تابلو فرش، طراحی فرش سنتی و ماشینی، بافت فرش ، رنگرزی و آماده سازی را آسان می کند تا نقشه های فرش زیبا بیافرینید و از بافت آنها لذت ببرید

 

نرم افزار فتوشاپ :

فتوشاپ در مقایسه با نرم افزارهای دیگر به روزتر و جامع تر می باشد و از مهمترین دلایلی که به سمت آن رو آورده می شود نصب رایگان، رابط کاربری بسیار ساده و آسان نسبت به سایر نرم افزاهای مورد استفاده برای طراحی فرش می باشد. این نرم افزار تمام قابلیت هایی که یک نرم افزار تخصصی طراحی فرش نیاز دارد را در برگرفته و به جرات میتوان گفت بهینه ترین نرم افزار موجود در بازار می باشد و امروزه حدود 90% از طراحان از فتوشاپ برای طراحی استفاده میکنند.