سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش ایران

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد میشود. هر رنگ تأثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند.

ترکیب درست و زیبای رنگ ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل و زیبایی آن خواهد داشت. هر رنگ تاثیرات روانی ویژه ای را روی روحیه افراد می گذارد. در طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و وسایل منزل از لحاظ روان شناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ برای وسایل منزل و بخش ها مختلف آن است و هر رنگ نشانه ای را به منزل شما می دهد. در این جا تعدادی از رنگ ها را برای دکوراسیون منزل بررسی می کنیم و تاثیر هر رنگ را بر روحیه افراد بیان می کنیم.

 


دکوراسیون منزل با رنگ آبی
ترکیب رنگ آبی با رنگ زرد بسیار جذاب خواهد شد و در ترکیب با رنگ صورتی کم رنگ، سبز نعنایی و آبی کم رنگ تر آرامش خوبی را برای اتاق کودکان فراهم می کند. آبی محیطی محافظه کارانه و متعادل ایجاد می کند و برای قسمت های پذیرش مناسب است. آبی بیشتر زمانی استفاده می شود که به تنهایی به صورت طیف و سایه های مختلف باشد که محیطی آرام، ایده ال و آسمانی ایجاد خواهد کرد که بیشتر برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است.

 

آبی سرد نشان دهنده آرامش و نشانه ذکاوت است. آبی موجب کاهش فشارخون، کاهش میزان تنفس، ایجاد محیطی بی سرو صدا، عدالت و انصاف می شود. این رنگ حس محافظه کارانه و مسئولیت پذیری را افزایش می دهد و باعث احساس رفاه، ظرافت، تازگی، تحت نفوذ در آوردن و قطعیت می شود.

 

دکوراسیون منزل با رنگ بنفش
رنگ بنفش کمتر در دکوراسیون داخلی دیده می شود و به خاطر آرامش و ملایم بودن برای اتاق خواب دخترها مناسب است. این رنگ برای محیط های کار و آموزشی مناسب است و اگر در کنار رنگ زرد قرار گیرد حس قوی و جذابی ایجاد خواهد کرد. اگر از این رنگ در روکش مبلمان استفاده کنید خیره کننده و جذاب خواهد بود.

خرید فرش ماشینی